دنیای عشق

دنیای عشق

خدایا چنان کن سر انجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار
دنیای عشق

دنیای عشق

خدایا چنان کن سر انجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار

چرا شکلات تلخ برای قلب مفید است؟

چرا شکلات تلخ برای قلب مفید است؟


سلامت نیوز : متخصصان تغذیه و سلامت در آمریکا اعلام کردند که راز خاصیت مفید شکلات تلخ برای سلامت قلب در واکنش باکتری‌های معده به این خوردنی خوشمزه نهفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان مدعی هستند که شکلات تلخ برای سلامت قلب مفید است اما تا پیش از تحقیق اخیر دلیل اصلی این خاصیت شکلات تلخ آشکار نشده بود.

متخصصان دانشگاه دولتی لوئیزیانا فرآیند هضم پودر کاکائو را در یک سیستم گوارشی شبیه‌سازی شده مورد مطالعه قرار داده و دریافتند یک باکتری خاص در معده شکلات تلخ را خورده و پس از تخمیر آن، ترکیبات ضدالتهابی از خود آزاد می‌کند که برای قلب مفیدند.

«ماریا مور» یکی از متخصصان در این مطالعه گفت: ما دریافتیم که در روده‌ انسان دو گروه میکروب‌های خوب و بد وجود دارند. میکروب‌های خوب نظیر «بیفیدوباکتریوم» و باکتری اسید لاکتیک از شکلات تغذیه می‌کنند. وقتی شکلات می‌خورید این باکتری‌ها رشد کرده و پس از تخمیر شکلات، ترکیبات ضد‌التهابی تولید می‌کنند.

«جان فینلی»، سرپرست این تیم تحقیقاتی افزود: وقتی این ترکیبات جذب بدن می‌شوند، التهاب‌ بافت‌های قلب کاهش یافته و در بلندمدت نیز خطر سکته را کاهش می‌دهند.

فینلی معتقد است این نخستین مطالعه است که به بررسی جزئیات تاثیر شکلات تلخ بر باکتری‌های مختلف معده پرداخته است.

متخصصان همچنین دریافتند افراد در صورتی که شکلات تلخ را همراه با میوه‌های جامدی نظیر انار مصرف کنند، فواید بیشتری عاید آنها خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد