دنیای عشق

دنیای عشق

خدایا چنان کن سر انجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار
دنیای عشق

دنیای عشق

خدایا چنان کن سر انجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار

چرا شکلات تلخ برای قلب مفید است؟

چرا شکلات تلخ برای قلب مفید است؟


سلامت نیوز : متخصصان تغذیه و سلامت در آمریکا اعلام کردند که راز خاصیت مفید شکلات تلخ برای سلامت قلب در واکنش باکتری‌های معده به این خوردنی خوشمزه نهفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان مدعی هستند که شکلات تلخ برای سلامت قلب مفید است اما تا پیش از تحقیق اخیر دلیل اصلی این خاصیت شکلات تلخ آشکار نشده بود.

متخصصان دانشگاه دولتی لوئیزیانا فرآیند هضم پودر کاکائو را در یک سیستم گوارشی شبیه‌سازی شده مورد مطالعه قرار داده و دریافتند یک باکتری خاص در معده شکلات تلخ را خورده و پس از تخمیر آن، ترکیبات ضدالتهابی از خود آزاد می‌کند که برای قلب مفیدند.

«ماریا مور» یکی از متخصصان در این مطالعه گفت: ما دریافتیم که در روده‌ انسان دو گروه میکروب‌های خوب و بد وجود دارند. میکروب‌های خوب نظیر «بیفیدوباکتریوم» و باکتری اسید لاکتیک از شکلات تغذیه می‌کنند. وقتی شکلات می‌خورید این باکتری‌ها رشد کرده و پس از تخمیر شکلات، ترکیبات ضد‌التهابی تولید می‌کنند.

«جان فینلی»، سرپرست این تیم تحقیقاتی افزود: وقتی این ترکیبات جذب بدن می‌شوند، التهاب‌ بافت‌های قلب کاهش یافته و در بلندمدت نیز خطر سکته را کاهش می‌دهند.

فینلی معتقد است این نخستین مطالعه است که به بررسی جزئیات تاثیر شکلات تلخ بر باکتری‌های مختلف معده پرداخته است.

متخصصان همچنین دریافتند افراد در صورتی که شکلات تلخ را همراه با میوه‌های جامدی نظیر انار مصرف کنند، فواید بیشتری عاید آنها خواهد شد.

از یک دختربچه بدجوری کتک خوردم !


امروز سر چهار راه کـتـک بـدی از یـک دختـر بچـه ی هفـت سـالـه خـوردم ! اگه دل به درددلم بدین قضیه دستگیرتون میشه ...

پشت چراغ قرمز تو ماشین داشتم با تلفن حرف میزدم و برای طرفم شاخ و شونه میکشیدم که نابودت میکنم ! به زمینو زمان میکوبمت تا بفهمی با کی در افتادی! زور ندیدی که اینجوری پول مردم رو بالا میکشی و... خلاصه فریاد میزدم که دیدم یه دختر بچه یه دسته گل دستش بود و چون قدش به پنجره ی ماشین نمی رسید هی می پرید بالا و میگفت آقا گل ! آقا این گل رو بگیرید...
منم در کمال قدرت و صلابت و در عین حال عصبانیت داشتم داد میزدم و هی هیچی نمیگفتم به این بچه ی مزاحم! اما دخترک سمج اینقد بالا پایین پرید که دیگه کاسه ی صبرم لبریز شد و سرمو آوردم از پنجره بیرون و با فریاد گفتم: بچه برو پی کارت ! من گـــل نمیخـــرم ! چرا اینقد پر رویی! شماها کی میخواین یاد بگیرین مزاحم دیگران نشین و ... دخترک ترسید و کمی عقب رفت! رنگش پریده بود ! وقتی چشماشو دیدم ناخودآگاه ساکت شدم! نفهمیدم چرا یک دفعه زبونم بند اومد! البته جواب این سوالو چند ثانیه بعد فهمیدم!
ساکت که شدم و دست از قدرت نمایی که برداشتم، اومد جلو و با ترس گفت: آقا! من گل نمیفروشم! آدامس میفروشم! دوستم که اونورخیابونه گل میفروشه! این گل رو برای شما ازش گرفتم که اینقد ناراحت نباشین! اگه عصبانی بشین قلبتون درد میگیره و مثل بابای من میبرنتون بیمارستان، دخترتون گناه داره ... 

بقیش تو ادامه مطلب

 
دیگه نمیشنیدم! خدایا! چه کردی با من! این فرشته ی کوچولو چی میگه؟!
حالا علت سکوت ناگهانیمو فهمیده بودم! کشیده ای که دخترک با نگاه مهربونش بهم زده بود، توان بیان رو ازم گرفته بود! و حالا با حرفاش داشت خورده های غرور بی ارزشمو زیر پاهاش له میکرد!
یه صدایی در درونم ملتمسانه میگفت: رحم کن کوچولو! آدم از همه ی قدرتش که برای زدن یک نفر استفاده نمیکنه! ... اما دریغ از توان و نای سخن گفتن!
تا اومدم چیزی بگم، فرشته ی کوچولو، بی ادعا و سبکبال ازم دور شد! اون حتی بهم آدامس هم نفروخت! هنوز رد سیلی پر قدرتی که بهم زد روی قلبمه! چه قدرتمند بود!
همیشه مواظب باشید با کی درگیر میشید! ممکنه خیلی قوی باشه و بد جور کتک بخورید که حتی نتونید دیگه به این سادگیا روبراه بشین ...
برداشت از وبلاگ ته مانده های ذهنم

۷ رازی که مشهورترین ستاره های سینمایی با آن به تناسب اندام رسیده اند{{تقدیم به تو}}م

آنچه به جز هنر بازیگری بازیگران برای بینندگان و طرفداران هنرمندان اهمیت دارد، این است که ستاره هایسینما معمولا سالم به نظر می رسند. آنها به اقتضای دیده شدن و البته کار سختی که دارند باید حواس شان به سلامت و همچنین رژیم غذایی شان باشد. ما در اینجا می خواهیم شما را با این رموز آشنا کنیم؛ ۷ رازی کهمشهورترین ستاره های سینمایی را سالم نگه داشته است.

چای سبز لاغر نگه تان می دارد

می دانید چرا چای سبز می تواند تناسب اندام شما را حفظ کند؟ چون سرشار از آنتی اکسیدان است، آب بدن را تامین می کند و به دلیل داشتن پلی فنول از رشد سلول های سرطانی پیشگیری می کند. چای سبز به دلیل خواصی که دارد باعث سوزاندن چربی های اضافی در بدن می شود، زیرا از انتقال قند در میکروارگانیسم های چربی جلوگیری می کند و با کاهش سطح چربی بد LDL سطح چربی خوب یعنی HDL را افزایش می دهد. این چای سرعت سوخت و ساز بدنتان را افزایش داده و به این ترتیب موجب کاهش وزنتان می شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که استرس باعث تحریک اشتهای تان می شود باید بدانید بهتر است در این مواقع چای سبز نوش جان کنید.

یکی از ستارگان سینما که علاقه وافری به چای سبز دارد « جانی دپ » است. او می گوید، عاشق چای سبز است، زیرا خواص بی شماری دارد. هرچند او علاوه بر چای سبز، ورزش را هم جزء برنامه های روزانه اش قرار داده است. زیرا معتقد است ورزش فقط برای کم کردن وزن نیست و فوایدی بیشتر از کم کردن وزن دارد.

پیلاتس را ترک نکنید

در گذشته ورزش پیلاتس برای توانبخشی سربازان مجروح به کار می رفت اما بعد از آن به یکی از راه های تقویت بدن نیروهای غیرنظامی تبدیل شد. شیوه پیلاتس بر ۶ اصل قرار دارد: تمرکز، کنترل، تنفس، دقت، توالی و تنهایی. پیلاتس که روی زمین انجام می شود ویژگی های خاص خود را دارد و با وسایلی مانند توپ، فنر، کش و... انجام می شود اما در نهایت به هیچ وجه حرکات خشن و شدیدی بر ورزشکار تحمیل نمی کند بلکه با مقاومت و به آرامی صورت می گیرد.

« استینگ » یکی از طرفداران ورزش پیلاتس است. او می گوید، پیلاتس برای ایجاد ثبات و استقامت عضلانی بسیار مناسب است و یک راه خوب برای حفظ تناسب اندام است. او به جز پیلاتس صخره نوردی هم می کند، ضمن آنکه پیاده روی از ورزش های مورد علاقه اش است.

وعده های زیاد اما کوچک

اگر در طول روز وعده های کوچک با تناوب بیشتر بخورید، وضعیت تناسب اندام تان در شرایط بهتری قرار می گیرد. خوردن غذاهای کم حجم هر چند ساعت یک بار متابولیسم شما را حفظ کرده و کمک می کند زودتر وزن کم کنید. خوردن وعده های کوچک غذایی همچنین کمتر احتمال دارد شما را به سمت مصرف میان وعده های ناسالم در طول روز ببرد.

« کاترین هیگل » یکی از ستارگانی است که از وعده های کوچک اما زیاد استفاده می کند. او می گوید، در گذشته ۵ وعده غذایی پر پروتئین در طول روز می خورده اما پس از آن به یک رژیم سالم همراه با ورزش روی آورده است.

همیشه بخندید

عبارت « اگر به مشکلات بخندید و همیشه چیزی برای خندیدن دارید » را کنار بگذارید حالا قرار است خنده شما را لاغر کند. نتایج بررسی دانشمندان نشان داده است، خندیدن ارتباط مستقیمی با تناسب اندام دارد. آنها اعلام کرده اند روزانه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خندیدن از ته دل می تواند نابود کننده ۱۰ تا ۴۰ کالری باشد که البته میزان متفاوت در سوزاندن کالری بسته به اندازه با سایز بدن دارد. هرچه چربی های دور شکم تان بیشتر باشد باید بیشتر بخندید. البته این یک فرایند طولانی است، زیرا به احتمال زیاد در مدت یک سال می توانید ۲ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید. در اصل وقتی شما می خندید میزان سوخت وساز بدنتان ۲۰ درصد افزایش می یابد. خنده ، افسردگی را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد، ضمن آنکه باعث پایین آوردن فشار خون شده و قلب را سالم نگه می دارد. خنده نوعی ورزش برای دیافراگم و عضلات معده و اساسا یک تمرین کوچک است، پس بخندید تا دنیا به رویتان بخندد!

یکی از بازیگرانی که دلیل تناسب اندامش را خنده می داند « کریستین بل » است. او می گوید، وقتی سبک زندگی تان سالم باشد این حتی در صدای تان نیز مشهود است. او هیچگاه در زندگی اش رژیم غذایی بدون قند و کربوهیدرات نداشته است. کریتس معتقد است در مسیر سالم تری قدم گذاشته و همیشه خندیده است و همچنین بل یکی دیگر از رازهای سلامتش را گیاهخواری می داند.

با توصیه های ۱۰ هزار سال قبل لاغر شوید

هرچند هیچ مدرک مستندی از تاثیر سرکه سیب در کاهش وزن وجود ندارد اما به نظر می رسد این روش کاملا طبیعی در روند از دست دادن وزن و افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند و حدود ۱۰ هزار سال است که اجرا می شود. سرکه باعث کاهش اشتها می شود و کاری که سرکه می کند، این است که چربی روده بزرگ را از بین می برد و به هضم غذا کمک می کند. برخی معتقدند سرکه حاوی اسید استیک است و شاید به همین دلیل در کاهش چربی های بدن موثر است. این فرضیه وجود دارد که اسید استیک از طریق فعال کردن ژن های آنزیم های اکسیدکننده چربی ها با تجمع چربی ها مبارزه می کند. هرچند تمام اینها در حد فرضیه است اما به هر حال، مزیت سرکه سیب این است که اثرات جانبی داروهای کاهش وزن را ندارد و به همین دلیل برخی به آن پناه می برند.

یکی از ستارگانی که از این رژیم پیروی می کند « فرگی » است. او می گوید تقریبا روزی ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را در رژیم روزانه خود قرار می دهد تا لاغر بماند. او در کنار این رژیم غذایی ۶ بار در هفته ورزش کرده و حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه تردمیل کار می کند. او رمز تناسب اندام را در پایبندی به برنامه سلامت حتی در سفر می داند.

با حرکت کششی ذهن وجسم ( یوگا )

اگر به سلامت بدن خود فکر می کنید باید حرکات کششی ذهن و جسم را در برنامه تان قرار دهید. یکی از راه های تناسب اندام انجام حرکات کششی ذهن و جسم است. این تکنیک از طریق کنترل تنفس و مراقبه، بین روح و جسم افراد ارتباط ایجاد می کند. حرکات کششی ذهن وجسم مجموعه ای کامل از مزایای سلامت را به همراه دارد، از جمله توانایی در کاهش فشار خون، افزایش جریان خون و تقویت سیستم ایمنی بدن. به منظور انجام این کار باید هفته ای ۵ تا ۶ بار حدود ۴۰ دقیقه حرکات هوازی و دویدن انجام دهید. نگران تجهیزاتی که ندارید، نباشید چون می توانید از ورزش های هوازی یا حرکات کششی ذهن و جسم که وسیله خاصی نیاز ندارد، استفاده کنید.

یکی از ستارگانی که با همین ورزش توانسته همیشه لاغر بماند « جنیفر آنیستون » است. البته او بیشتر اوقات ماهی سالمون، عدس و سبزی های دارای برگ سبز را مصرف کرده و تقریبا همیشه از روغن ماهی استفاده می کند.

رژیم آب باید موقت باشد

نوشیدن مقدار زیادی آب کمک می کند از شر سموم زائد خلاص شده و روده های تمیزی داشته باشید و از امراضی مانند سلولیت و نفخ و ضعف دور باشید. این رژیم را می توان رژیم لیمو هم نامید که در آن برای ۱۰ روز، روزی ۶ تا ۱۰ بار باید آبلیمو مصرف شود. آب درمانی یکی از روش های قدیمی کاهش وزن است که در آن تمامی مواد کالری زا حذف می شوند و انرژی دریافتی روزانه فرد به صفر می رسد. فقط مایعات به میزان بسیار زیاد به صورت آب، چای کمرنگ و دم کرده های گیاهی مصرف می شود. کاهش وزن در روزهای اول حدود یک تا ۲ کیلوگرم و بعد از آن روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ گرم خواهد بود که این کاهش وزن در ابتدا بیشتر به دلیل کاهش گلیکوژن و تجزیه آن در بدن است. باید به این نکته دقت کنید، افرادی که از این رژیم پیروی می کنند، ممکن است در هفته های اول با کاهش وزن محسوس، احساس رضایت کنند، ولی استفاده از این روش برای کاهش وزن، علاوه بر عوارض جسمانی شدیدی که به دنبال دارد، فقط برای مدت کوتاهی قابل اجراست. توصیه می شود، وزنی را که در آن احساس رضایت می کنید، پیدا کنید و سعی نکنید مانند یویو مدام وزنتان را کم و زیاد کنید.

بیانسه یکی از ستارگانی است که از این رژیم استفاده می کند. او می گوید، رژیمی را انتخاب کرده که شامل نوشیدن مقدار زیادی آب برای دفع سموم موجود در بدن می شد. اما تنها شامل آب نمی شود و میان وعده های غذایی را هم دربرمی گیرد.

 

منبع : سیمرغ

بازنشر : ایران گراند