دنیای عشق

دنیای عشق

خدایا چنان کن سر انجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار
دنیای عشق

دنیای عشق

خدایا چنان کن سر انجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار

شب سرد

شب سردی بود … پیرزن بیرون میوه فروشی زل زده بود به مردمی که میوه میخریدند. شاگرد میوه فروش تند تند پاکت های میوه رو توی ماشین مشتری ها میذاشت و انعام میگرفت.

پیرزن با خودش فکر میکرد چی میشد اونم میتونست میوه بخره ببره خونه … رفت نزدیک تر، چشمش افتاد به جعبه چوبی بیرون مغازه که میوه های خراب و گندیده داخلش بود … با خودش گفت چه خوبه سالم ترهاشو ببره خونه. میتونست قسمت های خراب میوه ها رو جدا کنه و بقیه رو بده به بچه هاش، هم اسراف نمیشد هم بچه هاش شاد میشدن …

برق خوشحالی توی چشماش دوید.. دیگه سردش نبود ! پیرزن رفت جلو نشست پای جعبه میوه؛ تا دستش رو برد داخل جعبه، شاگرد میوه فروش گفت : دست نزن نِنه ! وَخه برو دُنبال کارت ! پیرزن زود بلند شد … خجالت کشید ! چند تا از مشتریها نگاهش کردند ! صورتش رو قرص گرفت … دوباره سردش شد ! راهش رو کشید رفت …

چند قدم دور شده بود که یه خانمی صداش زد : مادر جان … مادر جان ! پیرزن ایستاد، برگشت و به زن نگاه کرد ! زن مانتویی لبخندی زد و بهش گفت اینارو برای شما گرفتم ! سه تا پلاستیک دستش بود پر از میوه … موز و پرتغال و انار …

پیرزن گفت : دستِت دَرد نِکُنه نِنه... مُو مُستَحق نیستُم !

زن گفت : اما من مستحقم مادر من … مستحق داشتن شعور انسان بودن و به هم نوع توجه کردن … اگه اینارو نگیری دلمو شکستی ! جون بچه هات بگیر !
زن منتظر جواب پیرزن نموند … میوه هارو داد دست پیرزن و سریع دور شد …

پیرزن هنوز ایستاده بود و رفتن زن رو نگاه میکرد … قطره اشکی که تو چشمش جمع شده بود غلتید روی صورتش … دوباره گرمش شده بود … با صدای لرزانی گفت :
پیر شی ننه ... پیر شی ! خیر بیبینی این شب چله مادر

دلیل قانع کننده برای ترک یاهو و ورود به دنیای گوگلی !

دلیل قانع کننده برای ترک یاهو و ورود به دنیای گوگلی !


http://www.1milad.com/wp-content/uploads/2011/02/gy.jpg

متاستفانه هنوز هم بسیاری از کاربران اینترنت در ایران؛ از YahooMail به عنوان سرویس دهنده اصلی ایمیل خود استفاده می کنند که اینکار اصلا برای من قابل قبول و باور نیست ! متتقدم هر کاربری ؛ تنها با یکبار استفاده از سرویس های متعدد گوگل (بخصوص جیمیل) ابدا سراغ سرویس دهنده های دیگری نخواهد رفت ! در این پست ؛ ۹ دلیل حیاتی برای ترک یاهو و پیوستن به گوگل را مطرح می کنم . البته اینقدر تفاوت میان این دو سرویس دهنده زیاد است که …

۱- تبلیغات :

یاهو هنوز هم از تبلیغات فلش و گرافیکی در ابعاد بزرگ استفاده می کند که این برای من اصلا قابل قبول نیست ! مخصوصا وقتی اینترنتتان از نوع زعالی باشد . در جیمیل یا اصلا تبلیغات وجود ندارد و یا اگر هم باشد ؛ به صورت متنی است . نکته جالب تبلیغات گوگل ؛ هوشمند بودن آن است و این باعث می شود ابدا از دیدن تبلیغات های گوگل ؛ عصبانی نشوید !

۲- سرعت لود :

صفحات یاهو ؛ به مراتب کندتر از گوگل لود می شوند . برای تست من یک ایمیل یکسان را به دو آدرس (یکی به جیمیل و یکی به یاهو) ارسال کردم . از زمان لاگین تا باز کردن ایمیل در یاهو ؛ ۵۴ ثانیه طول کشید و در جیمیل ۱۶ ثانیه ! حالا این اعداد را در مقیاس بزرگ در نظر بگیرید و فکر کنید بخواهید روزی ۲۰ یا ۳۰ ایمیل دریافت و یا ارسال کنید !

۳- مدیریت ایمیل ها :

جیمیل ابزارهای متعددی برای مدیریت و دسته بندی ایمیل ها به شما ارائه می کند که به خوبی می توانید ایمیل های شخصی ؛ کاری و مهمتان را از یکدیگر جدا کنید . ولی در یاهو ؛ تا آنجا که من سرک کشیدن چنین پیشبینی ای صورت نگرفته است .

۴-  POP3 :

حتی اگر از محیط تحت وب جیمیل خوشتان نیاید ؛ گوگل این امکان را به شما می دهد که ایمیل هایتان را از طریق Outlook یا نرم افزارهای مشابه مدیریت کنید . ولی این سرویس حیاتی ؛ هنوز روی یاهو فعال نیست .

۵- امنیت

دلایل زیادی بر امن تر بودن سرویس های گوگل نسبت به سایر رقبا ؛ مخصوصا گوگل وجود دارد که فکر نمی کنم نیازی به توضیح و تفصیل داشته باشد . اگر به امنیت نامه های دریافتی و ارسالیتان اهمیت می دهید ؛ جیمیل برای شما مناسبتر خواهد بود !

۶- آزمایشگاه

قسمتی به نام آزمایشگاه یا LAB در جیمیل وجود دارد که با استفاده از ابزارهای آن می توانید امکانات جدیدی را به ایمیل خود اضافه کنید . از باز کردن توییتر و فیس بوک در کنار ایمیل گرفته تا مدیریت برچست ها و زمان ارسال و… . یکی از محبوبترین ابزارهای این قسمت برای من ؛ امکان کنسل کردن ایمیل های ارسالی است . به این صورت که شما می توانید بعد از ارسال ایمیل ؛ آنرا Undo کنید !!

۷- مدیریت چند ایمیل در یک حساب

اینیکی واقعا شاهکار است ! شما در جیمیل می توانید چنین ایمیل را در کنار هم داشته باشید . به عنوان مثال اگر دامین شخصی دارید ؛ می توانید ایمیل آنرا به جیمیل معرفی کنید و از طریق سرور های گوگل ؛ ایمیل هایش را دریافت و یا ارسال کنید

۸- امکان ترجمه خودکار ایمیل ها

اگر ایمیل های انگلیسی زبان دریافت می کنید ؛ می توانید به طور خودکار آنها را به فارسی ترجمه کنید ! البته ترجمه به صورت ماشینی صورت می گیرد و خیلی کیفیت مطلوبی ندارد . ولی گاها واقعا کارراه انداز است !

۹- سازگاری بیشتر با زبان فارسی

در یاهو ؛ بیشتر با ایمیل های خرچنگ قورباغه مواجه میشوید و در جیمیل ؛ خیلی خیلی کمتر ! به نظر می رسد سازگاری گوگل با زبانهایی غیر از انگلیسی به مراتب بیشتر از یاهوست ..

گنجینه ادب پارسی

www.Rohama.org 

یک گنجینه ی ادبی تقدیم به همه عزیزان 

حافظ خیام سعدی فردوسی مولوی نظامی پروین اعتصامی عطار سنایی وحشی رودکی ناصرخسرو منوچهری فرخی سیستانی خاقانی مسعود سعد سلمان انوری اوحدی خواجوی کرمانی عراقی صائب تبریزی شیخ محمود شبستری جامی هاتف اصفهانی ابوسعید ابوالخیر ملک‌الشعرای بهار باباطاهر عریان محتشم کاشانی شیخ بهایی سیف فرغانی فروغی بسطامی عبید زاکانی امیرخسرو دهلوی شهریار عبدالواسع جبلی فخرالدین اسعد گرگانی فیض کاشانی سلمان ساوجی رهی معیری اقبال لاهوری بیدل دهلوی قاآنی کسایی عرفی شیرازی